Halloween biedt unieke marketingkansen!

Halloween biedt een prachtige gelegenheid voor bedrijven om een ​​aantal leuke en interessante marketingcampagnes te lanceren. Halloween themapromoties kunnen interesse voor jouw bedrijf aanwakkeren en nieuwe klanten aantrekken. Hieronder een aantal Halloween marketingideeën die je kunt gebruiken om jouw business nog attractiever te maken!

Halloween marketing tips

Social media waarbij Halloween-creativiteit centraal staat
Als je jezelf niet echt geroepen voelt om in een Halloween-outfit in je winkel of restaurant te gaan staan, kun je wel het volgende doen: organiseer een wedstrijd in het thema. Moedig  klanten aan om te pronken met hun creativiteit door foto’s van hun Halloween-creaties (bijv. van kostuums, herfst- /Halloween gerechten of uitgesneden pompoenen) online te delen via jouw social media pagina(‘s).

Vraag daarbij aan jouw gasten of klanten om jouw bedrijf te taggen waarin ze hun creaties laten zien of dragen, evt. waarbij ze gebruikmaken van jouw producten (indien mogelijk). De beste inzending wint een leuke prijs. Prospects (vrienden van) worden aangemoedigd om mee te doen plus biedt het een leuke promotie voor jouw bedrijf!

Het nut en fun van hashtags
Je zou zelfs een speciale hashtag voor klanten kunnen bedenken om hun creaties te delen of te laten zien hoe ze gebruik maken van jouw producten op platforms als Facebook, Twitter en Instagram. Belangrijk is wel dat de hashtag uit één woord moet bestaan, dus geen hele zin. Wanneer er op een hashtag geklikt wordt, krijgt men een overzicht van alle berichten waarin dezelfde hashtag gebruikt is. Op die manier kan iedereen die hierover wil meepraten of reageren de berichten gemakkelijk terugvinden. Daarmee vergroot je tevens het bereik van jouw merk of bedrijf waarmee je nieuwe fans en potentiele leads kunt verkrijgen. Een ander voordeel is dat het gebruik ervan voor versoepeling zorgt tussen de verschillende social media platformen. Je kunt namelijk dezelfde hashtag gebruiken op diverse kanalen.

Versier je winkel of restaurant
Onderschat nooit de kracht van een aantal simpele feestelijke decoraties. Als je een winkel, restaurant of andere business uitoefent waarbij mensen jouw bedrijf fysiek kunnen bezoeken, is de tip om spookachtige decoraties of herfstthema-accenten aan te brengen. Het toont jouw producten op een nieuwe sfeervolle wijze en kan zelfs klanten aantrekken.

Voeg herfstsmaken toe
Elk bedrijf dat eten of drinken verkoopt, van bakkerij tot eetcafé, kan profiteren van het aanbieden van seizoensgebonden smaken in producten of gerechten. Vooral smaken zoals appel, kaneel, pompoen, chocolade en karamel zijn populair rond de periode van Halloween.

Werk samen met andere lokale bedrijven
Binnen je eigen woonplaats worden mogelijk door wijkverenigingen en/of winkelcentra speciale feesten of Halloween looptochten gehouden. Profiteer van deze evenementen door het aanbieden van bijzondere promoties of decoraties, lekkernijen en/of kostuums. Wanneer het niet mogelijk is om aan iets dergelijks deel te nemen, overweeg dan om samen met andere middenstanders zoiets op te starten binnen jouw verkoopgebied. Denk voor je inbreng aan giveaways met jouw logo, zoetwaren of het aanbieden van jouw bedrijfslocatie als verzamelpunt.

Thematisch samengesteld productaanbod
Als je een paar verschillende producten aanbiedt die zich lenen voor het thema Halloween of herfst, kan je deze samen aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Bijvoorbeeld make-up pakket (oogschaduw, nagellak en mascara) in Halloweenkleuren of een set aan kledingaccessoires. Laat hierbij je creativiteit de vrije loop gaan.

Voeg Halloween elementen aan jouw branding
Eén van de eenvoudigste manieren naar mijn mening om jouw bedrijf in de sfeer van Halloween op de kaart te zetten, is door populaire Halloween symbolen in de merkontwikkeling mee te nemen. Zelfs simpele afbeeldingen van pompoenen, heksen of Frankenstein op je website, social media of fysiek in de winkel kan jouw klanten en prospects aanmoedigen om jouw zaak dit seizoen te bezoeken.

0 reactie(s)

Laat een reactie achter

Stratos Blog marketing

De blogs in de categorie ‘marketing’ worden geschreven door Rencia Schilder

Na 15 jaar hands on ervaring binnen marketing- en communicatie heeft Rencia Schilder nu haar eigen bedrijf Mpact Marketing. Door alle kennis die Rencia heeft opgedaan binnen zeer diverse branches en functies voelt zij direct aan wat er speelt in bedrijven.

Rencia is opgegroeid als benjamin binnen een ondernemersgezin, waar de klant ‘koning’ was. Klantbehoeften ventileren, snel schakelen, bijspringen en communicatieve vaardigheden zijn haar met de paplepel ingegoten.

Reactie plaatsen

Door op 'versturen' te klikken ga je akkoord met de privacy statement en disclaimer van Stratosclub.nl.