De etalage van je bedrijf: je website!

Door veel ondernemers wordt het belang van een goede website regelmatig onderschat. De website is in feite de etalage van je bedrijf. Daarom dient deze een professionele uitstraling te hebben, je doelgroep aan te spreken en betrouwbaarheid uit te stralen, waardoor prospects sneller actie zullen ondernemen. Veelal zullen klanten voordat ze een beslissing maken, de website bezoeken.

de etalage van je bedrijf je website

Als de websie op de juiste manier in elkaar steekt, zal dit een goede indruk achter laten.

Investering in de toekomst

Investeren in je website is eigenlijk investeren in de toekomst van je bedrijf. Je website werkt voor de organisatie, wanneer jijzelf of collega’s daar niet toe in staat zijn of er niet van bewust zijn. Je website is een werknemer die 24 uur per dag en 7 dagen per week voor je paraat staat en voortdurend nieuwe klanten voor je binnen kan brengen. Als deze goed functioneert, up to date wordt gehouden, de juiste informatie bevat en in lijn is met de huisstijl van alle uitingen die bij je bedrijf horen, heb je de basis al te pakken.

Inhoud van je website

Wat er te vinden moet zijn op je bedrijfswebsite, is voor iedere organisatie verschillend. Wel is een must dat vrij direct duidelijk wordt wat de bedrijfsactiviteiten zijn en waarom ze juist met jouw bedrijf in zee moeten gaan. Verder is het erg voornaam dat de contactgegevens gemakkelijk vindbaar zijn. Schrijf verder in de taal die je bezoekers en klanten begrijpen, stem daarop je woordgebruik af. Kies tevens je kopteksten zorgvuldig. Elke koptekst moet net voldoende zeggen en toch zo kort mogelijk de pagina samenvatten. Google heeft als doel om bij een zoekopdracht de meest waardevolle websites bovenin de resultatenlijst te tonen. Als je slim bent, speel je daarop in, door de content, dus de inhoud van je pagina’s, op de juiste manier in te delen en rekening te houden met zoekmachineoptimalisatie.

Don’t make me think

De mensen die jouw website bezoeken, zijn naar iets op zoek en willen dit zo snel mogelijk vinden. Als website-eigenaar moet je ervoor zorgen dat je deze informatie zo makkelijk mogelijk geeft. Steve Krug (een gerenommeerd persoon in de internetwereld) vat zijn opvatting daarover samen in de slogan Don’t make me think”. Het basisidee is dat het misgaat, als de gebruiker moet gaan nadenken wat hij moet doen. Zolang elke stap voor zich spreekt, zonder daarover hoeven na te denken, is een bezoeker bereid om best veel tijd op een website door te brengen.

Herkenbaarheid

Alle uitingen die bij je bedrijf horen, moeten in lijn liggen met elkaar, oftewel in één herkenbare stijl zijn vormgegeven. Als bijvoorbeeld je een visitekaartje naast een brochure legt of vergelijkt met een sponsoruiting, moet je kunnen zien dat het bij elkaar hoort. Zo moet ook de website dezelfde stijl hebben, zodat je herkend gaat worden door je doelgroep.

Als je je eigen website nu opent en er kritisch naar kijkt, klopt dan de informatie, de structuur en het design of kan deze op een bepaald vlak verbeterd worden? Investeer dan in je website en maak er meer van dan een digitaal visitekaartje, namelijk de etalage van je bedrijf!

0 reactie(s)

Laat een reactie achter